توری حصاری :

توری حصاری که با نام های فنس ، حصار یا chain wire fence  هم نامیده می شود ، پرکاربردترین محصول در صنایع مفتولی محسوب می شود . چشمه های لوزی شکل در فواصل مختلف از مشخصه های این محصول زیبا و چشم نواز است . توری حصاری به دو روش دستی و ماشینی اتوماتیک و در اتفاع های از نیم متر تا 3 متر بافته می شود .

 مفتول به کار رفته جهت بافت این محصول بین مفتول 2 الی 4.75 متغیر می باشد که این عدد را سفارش مشتری تعیین می کند .

مفتول به کار رفته در تولید این محصول عموماً مفتول گالوانیزه است که در دو حالت گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم در بازار موجود است . مفتولهای گالوانیزه سرد موجود در بازار عموماً مفتول های چینی هستند که از قیمت ارزان تر و کیفیت پایین تری برخوردار هستند و مقاومت پایینی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند ، به نحوی که ما اصلا آن را برای مناطق مرطوب با آب و هوای شرجی یا مناطق نزدیک به دریا توصیه نمی کنیم .

مفتول گالوانیزه گرم موجود در بازار اکثراً ایرانی بوده و دوام بالایی در برابر شرایط بد آب و هوایی دارد و در مرحله بافت توری دارای انعطاف بالایی در برابر پیچش بوده و مشکلی را به وجود نمی آورد .

 

 

طول رول های فنس حصاری عموماً 15 متر بوده که می شود بنا به درخواست مشتری مقدار آن را کم یا زیاد کرد . وزن فنس تولیدی بنا به شرایط تولیدش ( قطر مفتول و اندازه چشمه ) تغییر می کند و هر چه قطر مفتول افزایش پیدا کند یا اندازه چشمه کاهش پیدا کند ، رول ها سنگین تر می شود . بدیهی است که در صورت کاهش قطر مفتول یا افزایش چشمه فنس حصاری وزن رول تولیدی کاهش خواهد یافت که به طور مستقیم در قیمت این محصول پرکاربرد موثر خواهد بود .

فنس حصارکشی

دو سر بالا و پایین رول های فنس را می توان به سه حالت بافت :

  • دو سر قلاب
  • دو سر پیچ
  • یک سر قلاب و یک سر پیچ

ولی عموماً به علّت اینکه حالت دو سر پیچ در بارگیری ، حمل و جابه جایی ها ، بهتر مقاومت خواهد کرد و باز نمی شود ، پیشنهاد ما این حالت است . امّا بنا به درخواست مشتری هر کدام از حالتهای فوق قابل اجراست .

 

تولید توری حصاری در دو نوع کلّی انجام می شود ، نوع اوّل با مفتول گالوانیزه گرم و نوع دوّم  با روکش PVC   است . در نوع اوّل استفاده از روکش های گالوانیزه گرم سبب افزایش دوام و طول عمر بالای محصول در برابر زنگ زدگی ، خوردگی ، فرسودگی و شرایط نامساعد آب و هوایی نظیر باد ، باران و اشعه UV  خورشید گردیده ، به طوریکه عمر محصول را به بالای 40 سال افزایش می دهد .

همچنین رنگ نقره ای حاصل از گالوانیزاسیون زیبایی بسیار بالایی به بافت توری می بخشد .در نوع دوم روکش PVC  بر روی مفتول گالوانیزه گرم نشسته و دوام محصول را دو چندان می کند . استفاده از توری حصاری با روکش PVC  عموماً در جاهایی که زیبایی و ظرافت مد نظر ما باشد ( نظیر پارکها و استادیوم های ورزشی ) مورد استفاده قرار می گیرد .

 ضمن اینکه وجود یک لایه پی وی سی  روی مفتول گالوانیزه خود سبب افزایش مقاومت و دوام بسیار بیشتر محصول می گردد . تنوع بالای رنگ در این محصول سبب زیبایی خیره کننده آن می باشد .