shabakema

آپلود فیلم ،ویدئو

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

شست و شوی فرش با تمیز کننده های خانگی

با نظافت فرش و موکت تان را به همین آسانی برق بیاندازید!

شاید هنوز دوران کودکی را به خاطر داشته باشید که اواخر اسفند گرچه فصل امتحانات بود و هنوز کمی از ته مانده سرمای زمستان دست و پاهایمان را سوزن سوزن می‌کرد، اما به شوق آب ‌بازی شلوارمان را بالا می‌زدیم و کاسه به دست به جان قالی خیسی که کف حیاط پهن شده بود، می‌افتادیم. آن روزها دیدن قالی های رنگارنگی که از پشت بام منازل آویزان شده بودند، خبر از رسیدن بهار و فصل خانه تکانی می داد... اما امروز دیگر خبری از آن حال و هوا نیست، بلکه تمام این حس به چند برگ نیازمندی های روزنامه تبدیل شده است و به جای دیدن قالی های رنگارنگ آویزان از پشت بام، صدای آیفون تصویری را می شنویم و ماشینی پر از قالی را می بینیم که منتظر ایستاده است! اما امروز در چیدانه نکاتی در زمینه ی شست و شوی فرش و موکت را در اختیار شما قرار می دهد با ما همراه باشید.

شست و شوی فرش با تمیز کننده های خانگی

استفاده از جوش شیرین و سرکه: کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد ، خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. برای تمیز کردن فرش فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه کنید. بعد از تمام شدن یک دستمال را که قدرت جذب بالایی دارد، روی فرش بکشید تا سرکه را جذب کند، بگذارید این قسمت خشک شود. با جاروبرقی باقی‌مانده جوش‌شیرین را جمع کنید. برای لکه‌های بزرگ‌تر از جوش‌شیرین به تنهایی استفاده کنید. آن را روی فرش بپاشید و حداقل بعد از نیم ساعت جاروبرقی بزنید.

استفاده از نمک: تمیز کردن فرش با نمک مخلوط سرکه و نمک نیز از بین‌برنده لکه فرش است. این دو ماده را به صورت خمیر درآورید و روی لکه بریزید، بگذارید تا جذب شوند. دستمال مرطوب را روی محل مورد نظر بمالید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.

استفاده از بخار: برای تمیز کردن فرش با بخار آب را داخل دستگاه بخارشور بریزید. کاتالوگ دستگاه را با دقت بخوانید. در صورت اجازه استفاده از مواد شیمیایی، بهتر است به جای آن از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید.

 استفاده از پراکسید هیدروژن: پراکسید هیدروژن تمیزکننده فوق‌العاده‌ای به خصوص برای لکه‌های پروتئین و خون است. با ریختن این ماده روی فرش، شاهد از بین رفتن لکه خواهید بود.

 استفاده از زمین شوی: با استفاده از زمین شوی هم می‌توانید فرش را تمیز کنید. 2 پیمانه جوش‌شیرین را با ¼ تکه‌های صابون یا پودر بوره مخلوط کنید، به این مواد 20-10 قطره اسانس معطر دلخواه اضافه کنید. معمولا از اسطوخودوس یا لیمو استفاده می‌شود. مواد را خوب به هم بزنید و با اسپری روی فرش بپاشید. در مرحله بعد ¼ پیمانه آب گرم را با 1 پیمانه سرکه سفید مخلوط کنید. زمین‌شوی اسفنجی را داخل آن کنید و روی مواد ریخته شده قبلی بکشید. بگذارید فرش حداقل ساعت خشک شود سپس جاروبرقی بکشید.

استفاده از پودر ذرت: چه باور کنید یا نه پودر ذرت هم به تمیز کردن فرش شما کمک می‌کند. 1 پیمانه از آن را با یک پیمانه بوره و ½ پیمانه جوش‌شیرین مخلوط کنید و روی فرش بپاشید. با کشیدن یک پارچه مرطوب یا زمین شوی اسفنجی روی فرش آن را تمیز کنید. بعد از خشک شدن جاروبرقی بزنید.

نکاتی در رابطه با استفاده ی صحیح از شامپو فرش

بدلیل روکش‌های گوناگون مبلمان و الیاف متفاوت فرش ها، شامپوی فرش و موکت بایستی با تمام الیاف ها سازگار بوده و هیچگونه ضرری برای آنها نداشته باشد، بنابراین استفاده از کمترین مواد شیمیائی در فرمولاسیون شامپو فرش بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

از طرفی جلوگیری از تداخل رنگ ها و یا از بین رفتن شادابی و نشاط رنگ فرش و موکت از دیگر جنبه‌های مورد توجه در شوینده‌های فرش و موکت می‌باشد. برای حفظ وسلامت رنگ ها و همچنین داشتن فرش هایی با پرز نرم و ملایم، طرز استفاده از شامپو فرش نیز در کنار انتخاب محصول مناسب حائز اهمیت می‌باشد.

 بهترین روش برای تمیز کردن فرش و موکت با شامپو فرش، انحلال مقدار مناسبی از آن (طبق دستورالعمل) در آب و تمیز کردن سطح مورد نظر با اسفنج آغشته به محلول شوینده می‌باشد. سپس باید با یک دستمال کتانی نمدار سطح فرش را از شوینده و کثیفی های حل شده در آن پاک نموده و هر از چندگاهی دستمال مورد نظر را با یک دستمال تازه دیگر عوض نمود. همچنین بایستی فرش و موکت را پس از خشک شدن جارو نمود. از نکات قابل توجه پرهیز از راه رفتن و یا نشستن بر روی فرش و موکت قبل از خشک شدن کامل آنهاست، در غیر این صورت احتمال بروز لکه وجود دارد.

روش های صحیح پاک کردن لکه ها از روی فرش ها

پاک کردن لکه های تازه: پیش از تمیز کردن فرش حتماً خوب جارو بزنید تا گرد و غبار آن گرفته شود، با مقداری ماست لکه‌هایی را که تازه روی فرش به وجود آمده پاک کنید مخصوصا لکه های چای و نسکافه، برای این منظور ماست را روی سطح لکه بریزید و با یک قاشق جمع کنید و در صورت لزوم چندین بار این کار را تکرار کنید سپس با دستمال تمیز خوب خشک نمائید.

 تمیز کردن لبه های فرش: گرد وخاک لبه‌های فرش را با یک برس دستی نظافت پاک کنید و سپس جاروبرقی بکشید ، برای تمیز کردن این قسمت می‌توانید از مخلوط آب و کمی پودر لباس‌شویی و یک فرچه نرم کمک بگیرید سپس این قسمت را با دستمال خشک کنید و هنگام پهن کردن زیر آن را کاغذ یا دستمال سفید قرار دهید تا رطوبت فرش گرفته شود.

 مایع تمیز کننده فرش: صابون لباسشویی و شامپوی فرش که قلیایی کمی دارند شوینده‌های خوبی برای فرش هستند ، اگر شامپو فرش در دسترس ندارید یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیتر آب حل کنید و آن را خوب بزنید تا کف کند سپس کف را با یک تکه تور که زیاد آب جذب نمی‌کند روی سطح فرش بمالید و با دستمال حوله‌ای خشک کنید.

 از بین بردن جای وسایل سنگین: وسایل سنگین مثل پایه مبل معمولاً بر روی فرش جا می‌گذارند، یک تکه یخ روی محل مورد نظر بگذارید و سپس دستمال خشکی رویش قرار دهید تا رطوبت آن را بگیرید و پرزهای قالی را به حالت اول برگرداند.

 پاک کردن سریع لکه فرش: فراموش نکنید که اگر لکه بر روی فرش بیش از یکی دو روز بماند ثابت می‌شود پس توصیه می‌شود لکه را هر چه زودتر با مواد پیشنهاد شده پاک کنید.

پاک کردن لکه ادویه از فرش: برای پاک کردن لکه ادویه از کمی آب‌ لیمو و آب استفاده کنید و سپس با دستمال خشک روی آن بکشید.

 شفاف کردن رنگ فرش: ابتدا روی فرش مخلوط تفاله چای و نمک بپاشید سپس با جاروبرقی جارو کنید تا رنگ فرش شفاف شود.

 لکه شمع بر روی فرش، موکت و سطوح بافت دار: ابتدا با جسمی نوک تیز مانند چاقو و یا حتی ناخن، پارافین سخت شده را بردارید سپس کاغذ روغنی و یا دستمال حوله‌ای بزرگی را تا کرده و بر روی لکه حاصل از پارافین قرار دهید ، حال اتو را در درجه گرم تنظیم کرده و بر روی سطح کاغذ چندین بار حرکت دهید، حرارت ناشی از اتو پارافین‌های باقی مانده در میان بافت‌ها را آب کرده و جذب کاغذ می‌کند.

 پاک کردن لکه‌های قدیمی از فرش: برای رفع لکه‌های قدیمی بر جای مانده روی فرش که احتمالاً هنگام لک شدن متوجه آن نشده‌اید، مقداری کف خمیر ریش روی محل لک بریزید سپس محل را با پارچه‌‌ای مرطوب بمالید و بعد آن را با دستمال خشک تمیز کنید، محل لک را با پارچه ی تمیزی بپوشانید و جسم سنگینی مثل کتاب روی آن قرار دهید ، هر گاه پارچه مرطوب شد، آن را عوض کنید تا پس از گذشت مدتی رطوبت فرش از بین برود.

پاک کردن لکه کاکائو، چسب و بستنی از فرش: ابتدا به آرامی اطراف محل مورد نظر را جمع کنید تا لکّه بیشتر پخش نشود سپس 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب حل کنید و این محلول را با پنبه یا دستمالی نرم و تمیز روی محل قرار دهید و بدون اینکه محل لکه را بمالید، به آرامی آن را تمیز کنید، چنانچه چند بار این عمل را تکرار کنید اثر ماده ی ریخته شده به طور کامل از بین می‌رود سپس محل مورد نظر را با دستمال مرطوب تمیز کنید.

پاک کردن لکه‌های رنگی از فرش: برای پاک کردن لکه‌های قهوه، چای و مواد رنگی نظیر آب انگور، ابتدا برای جلوگیری از نفوذ بیشتر ماده ریخته شده با حوله کاغذی یا دستمال کاغذی به آرامی رطوبت محل مورد نظر را بگیرید سپس مقداری آب معدنی یا سودا روی آن بریزید و پس از چند دقیقه محل را با دستمال پاک کنید و آن قدر این کار را تکرار کنید تا هیچ اثری از لکه بر فرش بر جای نماند.

 پاک کردن لکه مواد چرب از فرش: برای رفع لکّه مواد چرب از جمله مداد شمعی و موادی همچون قیر ابتدا مقداری حلال غیر چرب که زود خشک نمی‌شود بر مقداری پنبه مرطوب بریزید و آن را آرام روی لکّه قرار دهید، به این ترتیب مقداری از ذرات جذب پنبه وحلّال روی آن می‌شود، این کار را آن‌ قدر تکرار کنید تا تمام لکّه از بین برود سپس محل را با پارچه مرطوب و تمیز پاک کنید.

مراحل شستشوی فرش ها

در شستشوی فرش با دست، رعایت نکات زیر اهمیت ویژه ای دارد:

استفاده از زمین و کف سخت، سیمانی، موزاییک یا زمین شیب دار بهتر است.

جریان آب باید به صورت دوش و با حرارت معمولی باشد. از آب گرم در شستشوی فرش دستباف یا ماشینی استفاده نمی شود.

توضیح: فرش های ماشینی به علت داشتن مواد پلاستیکی در گره ها و تار و پود، پس از شستشو نرمی و لطافت خود را از دست می دهند. در فرش های دستبافت هم، که رنگ پس می دهد، آب گرم رنگ پس داده شده را در قسمت های روشن فرش تثبیت می کند که رنگ برداری آنها سخت و هزینه بردار است. فرش هایی هم که چله آنها از پشم و ابریشم یا گره های ابریشمی باشد، کیفیت شان پس از شستشو کاسته می شود.

در شستشوی فرش از مواد قلیایی نباید استفاده شود.

از شوینده های خنثی استفاده شود (مانند پودر دستی که باید قبل از استفاده در آب حل شود، شامپوی فرش، مایع ظرفشویی یا پودر صابون حل شده برای فرش هایی که چربی روی آنها ریخته شده است).

فرش دستباف را از قبل خیس نکنید، به خصوص فرش هایی که رنگ پس می دهند. در این صورت قسمت های روشن فرش نیز رنگی می شود.

فرشی را که رنگ پس می دهد، پس از شستشو با برس پلاستیکی و آبگیری، لوله نکنید و هرگز داخل لوله آب نگیرید.

فرش شسته شده را کاملا آبگیری کرده با پارو و سپس با دستمال نخی یا حوله ای آب پرز آن را کاملا بگیرید و یک ساعت به همان حالت روی زمین بگذارید تا قسمت هایی که رنگ پس می دهد با قسمت های دیگر فرش تداخل پیدا نکند.

وقتی فرش یک ساعت روی زمین به صورت پهن شده ماند، مابقی رطوبت خود را از دست می دهد و آماده پهن کردن می شود.

فرش نیمه مرطوب از پشت، در سایه (نور غیر مستقیم خورشید) در معرض هوا آویخته شود.

برای فرش های ماشینی و دستبافت هم که رنگ پس نمی دهند، روش شستشو به همین صورت است. اگر هنگام پهن کردن فرش دوباره روی آن آب بگیرید، ریشه های آن حتما زرد رنگ خواهد شد.

پس از خشک شدن فرش آن را با جاروی چوبی یا برس سر به سمت خواب فرش جارو یا برس بزنید تا تمام طرح های فرش سر جای خود قرار بگیرد و فرش شما زیبا و شکیل تر و تمیز دیده شود.جارو برقی چون به صورت رفت و برگشت روی فرش کشیده می شود خواب فرش را به هم زده و از زیبایی آن می کاهد.

روش های صحیح خشک کردن فرش ها

فرش هایی که در خانه شسته می شوند باید در شرایط خاصی خشک شوند تا آسیب کمتری به آنها وارد شود. توصیه های زیر می تواند راهنمای شما باشد:

اگر شستن فرش ها، جزو برنامه های فصلی شماست، داربست های چهارپایه ای شکل مخصوصی تهیه کنید تا بتوانید فرش ها را روی پشت بام یا در حیاط و نور ملایم آفتاب پهن کنید. با این روش، هوا در اطراف فرش به طور کامل جریان پیدا می کند و به خوبی خشک می شود.

فرش های شسته شده را هیچ وقت آویزان نکنید. پهن کردن فرش ها در زیر نورتند و سوزنده آفتاب نیز آسیب هایی جدی به بافت و الیاف آن وارد می کند.

برای خشک کردن فرش، به هیچ وجه از حرارت مستقیم وسایل حرارتی مانند بخاری، شومینه و رادیاتور استفاده نکنید چون به فرش صدمه می رساند.

اگر تنها بخشی از فرش شما خیس شده است، برای خشک کردن آن از یک اسفنج، حوله یا پارچه پنبه ای استفاده کنید و با آن آب را جمع کنید و سپس قسمت مرطوب را در مقابل آفتاب ملایم قرار دهید یا به وسیله حرارت ملایم سشوار دستی از پشت و روی فرش خشک کنید.

امیدوارم این پیشنهاد ها برای تمیز و درخشان نگه داشتن دکوراسیون داخلی منزل تان مؤثر بوده باشد. شما می توانید سؤالات خود را با اهالی فن چیدانه که در زمینه های دکوراسیون متخصص هستند مطرح کنید.

نظافت محل کار:

سفارش نظافت محل کار رتبه دوم خدماتی است که توسط یک شرکت نظافتی یا یک شرکت خدمات منزل ارائه می‌شود. برخی  بجای سرویس گرفتن از شرکت خدماتی و نظافتی از یک کارگر نظافتچی خانم یا آقا که دوست و آشنا معرفی‌می‌کنند کمک می‌گیرند. گروهی دیگر اما ترجیح می دهند از میان پیشنهادهای چند شرکت نظافت ساختمان یا چند شرکت خدماتی و نظافتی که در بازاری مثل سنجاق مشغول به کار هستند دست به انتخاب بزنند.

شرط اول در انتخاب نیروی مناسب برای خدمات نظافت، توجه به اعتبار شرکت تامین کننده ی نیرو است. به عنوان یک اصل پایه ای تمام شرکت های نظافتی که سنجاق با آنها کارمی کند، دارای شماره ثبت شرکت هستند و در مرحله دوم مورد بازبینی محلی و مصاحبه قرارگرفته اند. در نتیجه قیمت دهی بر اساس یک فضای سالم و مطمئن رقابتی اتفاق می افتد که کیفیت در آن نقشی اساسی بازی می‌کند. نظافت شرکت و یا محل کار از خدمات پر تقاضای شرکت‌های خدمات نظافتی است که از این قاعده کلی مستثنی نیست.

نکته دیگر این است که معمولا دستمزد نیروهای خانم نسبت به آقا و با همان میزان ساعت کاری، بالاتر است که البته بدلیل کمتر بودن نیروهای خانم در شرکت هاست.

نظافت منزل – نظافت منزل_در_تهران

سلامتی جسم و روح امری بسیار مهم برای همگان به شمار می آید و در این راستا هر فرد و یا جامعه تدبیری برای این امر مهم می اندیشند .

نظافت منزل امری است که مستقیم با سلامتی و جسم و روح ما انسانها در ارتباط است ،بدین گونه که محیط زندگی و کار ما باید تمیز و مرتب باشد تا در سلامتی کامل باشیم .

مراحل مختلف نظافت منزل

نظافت منزل مراحل مختلف و متفاوتی دارد که وابسته به نوع منزل متغیر میباشد .اگر منزل شما ویلایی  باشد نظافت منزل شما به سبک متفاوتی باید انجام شود ، اگر منزل شما آپارتماتنی است نظافت آن مراحل مختلفی دارد زیرا منزل شما دارای راه پله مشترک با بقیه اهالی آپارتمان می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰

خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل انواع برند ها

درباره خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل ملت بازار

پخش لوازم جانبی موبایل ملت بازار مجموعه ای از پرسنل زبده و با تجربه در زمینه واردات و پخش لوازم جانبی موبایل و تبلت چندین سال است در این زمینه فعالیت دارد و با توجه به شناخت و نیاز بازار ، به صورت مداوم اجناس پرمصرف بازار را رصد نموده و توسط تیم خرید خود از کشور چین تهیه و جهت ارائه به همکاران عزیز در فروشگاه پخش لوازم جانبی موبایل ملت بازارفراهم می نماید.

 در جهت پیشبرد تجارت الکترونیک و رفاه حال همکاران عزیز تمرکز کاری تیم پخش لوازم جانبی موبایل ملت بازاربر روی فروش اینترنتی بوده ، اما جهت برخی از همکارانی که تمایل به خرید حضوری دارند این امکان فراهم شده است که با هماهنگی قبلی در فروشگاه های ما حضور پیدا کرده و خرید خود را انجام دهند. البته لازم به ذکر است تمامی قیمت ها با احتساب 8 الی 15 درصد تخفیف نسبت به خرید حضوری در سایت قرار داده شده اند که این امر در جهت اهداف یادشده می باشد.

محوریت فعالیت این مجموعه، فروش به صورت عمده محصولات بوده و قیمت ها برای عمده فروشانی که تیراژ بالایی خرید دارند قابل انعطاف و کاهش می باشد که می بایست به صورت تلفنی و هماهنگی با مسئولین خرید ما انجام شود.

فروشگاه اینترنتی تخصصی ملت بازار

زمان یکی از با ارزش ترین سرمایه های انسانی است که باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده شود. اهمیت زمان آنقدر برای بشر شناخته شده بود که همواره سعی داشته و دارد، تا برای رسیدن به اهداف خود کوتاه ترین مسیر را انتخاب کند. مسیری که او را زودتر به هدف مورد نظر خود برساند. در سال های اخیر با فراگیر شدن گجت های هوشمند مثل موبایل، تبلت و یا ابزارهای الکترونیکی دیگر مثل لپ تاپ، دوربین، کنسول بازی و... سبب شد شاخه ای جدید در بازار شکل بگیرد که هدف از آن رفع نیازهای جانبی از گروه محصولات باشد...

عمده فروشی لوازم جانبی موبایل(تلفن همراه) به قیمت پخش و عمده فروشی

مرکز پخش لوازم جانبی تلفن همراه و گوشی موبایل به قیمت پخش عمده و همکاری.

فروش عمده لوازم جانبی گوشی موبایل , خرید عمده لوازم گوشی موبایل به قیمت پخش عمده.

وارد کننده لوازم جانبی موبایل و عمده فروشی کابل و شارژر گوشی موبایل بصورت عمده و ارزانترین قیمت برای همکاران.

فروشگاه موبایل ملت بازار جزو محدود وارد کنندگان لوازم جانبی موبایل در ایران و تهران بوده و به همین دلیل با حذف واسطه، محصولات و لوازم جانبی موبایل را با مناسب ترین قیمت برای مشتریان و همکاران عزیز فراهم ساخته است. درحال حاضر فروشگاه دارای بخش های جامعی در زمینه انواع پاوربانک و شارژر همراه ، هندزفری و هدفون ، شارژر و کابل ، فلش مموری ، کاور و قاب گوشی و تبلت ، محافظ صفحه نمایش ،کارت حافظه ،موس و کیبورد ، کاور و کیف لپ تاپ ، اسپیکر و بلندگو ، ابزار سلامت ، اسپینر ، گجت و دستبند پوشیدنی ، هارد اکسترنال ، تجهیزات بازی مانند گیم پد(دسته بازی) و کنسول بازی و ... می باشد.موبایل ملت بازار همیشه سعی بر این داشته  تا بهترین های جانبی را برای شما عزیزان در فروشگاه گرد هم آورد که در حال حاضر نیز حدود 90 درصد محصولات فروشگاه از بالاترین سطح کیفی برخوردار هستند.

در ضمن موبایل ملت بازار در بین فروشگاه های پخش و خرید عمده لوازم جانبی موبایل ، فروش عمده پاوربانک ، فروش عمده قاب موبایل ، فروش عمده فلش و رم ، خرید عمده هدفون و هدست و ... از محبوبیت بالایی به سبب حذف واسطه و ارائه مناسب ترین لیست قیمت همکار لوازم جانبی موبایل و فلش و رم در بین همکاران عزیز از سراسر کشور برخوردار است.

خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل  انواع برند ها

موبایل ملت بازار   پخش و توزیع کننده بهترین برندهای لوازم جانبی موبایل از جمله : ریمکس Remax ، شیائومی Xiaomi ، بیسوس Baseus ، هوکو Hoco ، دبلیو کی WK ، تسکو TSCO ، آرون ARUN ، بلکین Belkin ، روموس Romoss ، راک اسپیس Rock ، جویروم Joyroom ، نیلکین Nillkin ، الدینیو LDNIO ، سیلیکون پاور SP ، ترنسند Transcend ، سن دیسک Sandisk ، پرودا ریمکس ، بیلیتونگ Bilitong ،توتو TOTU ، وگر Veger ، ایکس لول X-Level ، کلگی اصلی آیفون مدل Lition ,دبلیو کینگ W-King ، هوانمین Huanmin  و ... را تحت پوشش قرار داده و روز به روز بر این لیست افزوده خواهد شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

انواع لوستر بر اساس کاربرد

بدون شک یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی دکوراسیون هر اتاق به انتخاب نوع لوستر باز ‌می‌گردد. در حال حاضر لوسترهای مختلف و متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی می‌باشند. در این مقاله قصد داریم تا با انواع لوستر بیشتر آشنا شویم. در ادامه انواع لوستر را بر اساس کاربرد، جنس و نوع مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انواع لوستر بر اساس کاربرد

لوستر‌های مختلف بر اساس کاربرد در ۵ گروه زیر قرار می‌گیرند:

·         لوستر سالن پذیرایی

·         لوستر اتاق خواب

·         لوستر راهرو

·         لوستر آشپزخانه

·         لوستر اتاق کودک

 

لوستر سالن پذیرایی

یکی از مهم‌ترین موارد دکوراسیون داخلی منزل به انتخاب لوستر سالن پذیرایی باز می‌گردد. این لوستر در کنار سایر لوازم موجود در اتاق پذیرایی می‌تواند نمایی بسیار زیبا و چشم‌نواز به اتاق ببخشد. در انتخاب لوستر اتاق پذیرایی همواره به هماهنگی بین نوع لوستر و سایر لوازم توجه داشته باشید. در صورتی که از طرفداران دکوراسیون سنتی هستید، انواع لوستر برنزی و یا چوبی می‌تواند انتخاب خوبی به حساب بیاید. به طور کلی از میان انواع لوستر مناسب برای اتاق پذیرایی می‌توان به لوستر‌های شاخه‌ای، سقفی، کریستالی و فانتزی اشاره کرد.

لوستر اتاق خواب

در صورتی که برای اتاق خواب خود به دنبال یک لوستر مناسب هستید، با توجه به نکات زیر، می‌توانید در انتخاب از بین انواع لوستر، به راحتی لوستر مدنظر خود را تهیه کنید. اولین نکته در انتخاب لوستر اتاق خواب به رنگ خود اتاق باز می‌گردد. در صورتی که رنگ زمینه‌ی اتاق خواب به چوب گرایش داشته باشد، می‌توانید از انواع لوستر چوبی و فانتزی استفاده کنید.

نکته‌ی بعدی در انتخاب لوستر مناسب برای اتاق خواب، شدت نور لوستر می‌باشد. به طور کلی نور‌های غیر متمرکز در اتاق خواب مورد پسند بسیاری از افراد نمی‌باشد. در نتیجه در انتخاب لوستر مناسب برای اتاق خواب سعی کنید از لوستر‌هایی که دارای حباب رو به پایین و پخش‌کننده‌ی زیاد نور هستند، استفاده نکنید.

به عنوان آخرین نکته در انتخاب لوستر مناسب برای اتاق خواب باید به این مورد اشاره داشت که در اتاق خواب‌هایی که دارای سقف کوتاهی هستند، نباید از لوستر‌هایی که دارای آویزهای بلندی هستند، استفاده کرد.

لوستر راهرو

انتخاب لوستر برای راهروی منازل نسبتاً حساس و سخت می‌باشد. معمولاً راهروها دارای سقف‌های کوتاه و با عرض کمی هستند. همین شرایط محدودیت قابل توجهی برای شما در انتخاب لوستر به ‌وجود می‌آورد. در انتخاب لوستر برای راهرو بهتر است از انواع لوستر فانتزی و لوستر آویزها استفاده کنید.

لوستر آشپزخانه

لوستر آشپزخانه با توجه به کاربری خاص آشپزخانه نسبت به سایر اجزای خانه به دقت خاصی احتیاج دارد. معمولاً در آشپزخانه‌ها بخارات آب و روغن زیادی وجود دارد. در نتیجه نوع لوستر مدنظر نیز باید با این شرایط سازگار باشد. به عنوان مثال، انواع لوستر برنزی و انواع لوستر چوبی می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای آشپزخانه باشند. انواع لوستر برنزی و چوبی این قابلیت را دارند تا با انواع دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ شده و حتی دکوراسیون مدرن و یا سنتی آشپزخانه‌ی شما را بسیار زیباتر و چشم‌نوازتر سازند.

لوستر اتاق کودک

معمولاً والدین، برای دکوراسیون اتاق کودک، حوصله و زمان زیادی را اختصاص می‌دهند. انتخاب لوستر در دکوراسیون کودک بسیار تأثیرگذار می‌باشد. مهم‌ترین نکته در انتخاب لوستر اتاق کودک هماهنگی آن با رنگ اتاق کودک می‌باشد. نکته‌ی دیگر در انتخاب لوستر مناسب برای اتاق کودک، به میزان پخش‌کنندگی نور توسط لوستر در فضای اتاق باز می‌گردد. میزان پخش‌شدن نور در اتاق نباید به اندازه‌ای باشد که آرامش و لطافت اتاق کودک مختل شود.

با در نظر گرفتن موارد بالا، معمولاً انواع لوستر فانتزی و لوستر‌ آویز‌های مخصوص کودکان می‌توانند گزینه‌های خوبی به حساب بیایند.

انواع لوستر بر اساس نوع و مدل

·         لوستر کلاسیک شاخه‌ای

·         لوستر سقفی ال ای دی LED

·         لوستر فانتزی

·         لوستر آویز

·         لوستر ریسه‌ای

·         لوستر کلاسیک شاخه‌ای

لوستر کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های لوستر به حساب می‌آید. این لوستر همواره مورد توجه بسیار از سلیقه‌ها بوده و محبوبیت و جذابیت خود را تا به امروز حفظ کرده است. این نوع لوستر، از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. این لوستر‌ها خود به   انواع لوستر برنزی، چوبی و کریستالی تقسیم می‌شوند.که مهمترین نوع لوستر کلاسیک شاخه ای فروشگاه لوستر شاپینگ، لوستر برنزی میباشد که همچنان از محبوبیت و بازار خوبی برخوردار میباشد و در مقاله ای دلایل محبوبیت لوستر برنزی را برای شما شرح دادیم

لوستر سقفی ال ای دی LED

این نوع از لوستر در طرح‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شود. لامپ‌های موجود در این نوع لوستر به دو صورت هالوژن LED و SMD موجود می‌باشد که قادر است رنگ‌های سبز، زرد، آبی، سفید و قرمز را تولید کند. در انتخاب این نوع لوستر همواره به اندازه و ارتفاع لوستر دقت کنید. لوستر‌های سقفی ال ای دی به دلیل وجود کریستال‌های زیاد قادرند تا نور لامپ‌ها را به نحوی زیبا و چشم‌گیر انعکاس دهند و بر زیبایی لوستر بیافزایند.

لوستر فانتزی

این نوع لوستر مدت زمان زیادی نیست که در بین لوستر‌های مختلف جایگاهی برای خود پیدا کرده ‌است. این نوع لوستر تقریباً در اکثر فضا‌ها و مکان‌ها قابل استفاده می‌باشد. راهروها، اتاق خواب، نشیمن، آشپزخانه و… جمله این مواردند.

لوستر فانتزی توانسته است مورد پسند اکثر سلیقه‌ها واقع شود و با تنوع و طرح‌های متفاوت، حق انتخاب بیشتری به مشتریان ارائه کند. در صورتی که از طرفداران این نوع از لوسترها هستید، برای هماهنگ کردن این نوع لوستر با دکوراسیون منزل خود کار سختی پیش رو ندارید.

لوستر آویز

این نوع لوستر بیشتر در طراحی دکوراسیون مدرن منازل به چشم می‌خورد. این نوع لوستر از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شود. انواع لوستر برنزی، چوبی و کریستالی در این نوع از لوسترها برای سلیقه‌های مختلف موجود می‌باشد. این نوع از لوسترها به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود که در هر دسته لوستر‌های مختلف و متنوعی وجود دارد. دسته‌ی اول مخصوص سقف‌هایی با ارتفاع زیاد و دسته‌ی دوم مخصوص سقف با ارتفاع کم خواهد بود.

لوستر ریسه‌ای

این نوع لوستر بدون شک به عنوان زیباترین نوع لوسترها به حساب می‌آید. لوستر ریسه‌ای بیشتر مناسب سقف‌هایی با ارتفاع زیاد می‌باشد تا ریسه‌های این لوستر شکوه و ظرافت خود را به طوری خیره‌‌کننده، نشان دهند. لوسترهای مختلف و متنوعی در این نوع از لوسترها وجود دارد. تفاوت اصلی در میان لوسترهای موجود در این طبقه به شکل و جنس کریستال‌ها باز می‌گردد.

انواع لوستر بر اساس جنس

·         لوستر برنزی

·         لوستر چوبی

·         لوستر فلزی

·         لوستر کریستالی

·         لوستر برنزی

 

 

برنز از گذشته تا به امروز مورد توجه بسیاری از صنایع مرتبط با دکوراسیون بوده است. این فلز به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تمامی نواحی جغرافیایی با ویژگی‌های مختلف باشد. در حال حاضر انواع لوستر برنزی با توجه به شکل، حجم و ارتفاع برای سلیقه‌های مختلف در دسترس می‌باشد. اگر شما نیز همانند بسیاری از افراد به دلیل کم نور بودن و انواع لوستر برنزی علاقه‌ای به این نوع لوستر ندارید، حتماً این لوستر را به همراه کلاهک یا لاله نیز تماشا کنید تا با نور خیره کننده آن زیبایی بیشتری به منزل خود بدهید و یا میتوانید بعد از خرید لوستر برنزی، بدون لاله نیز آن را استفاده کنید تا هم از زیبایی کلاسیک این نوع لوستر و همجنین درخشندگی بالای آن استفاده کنید.

لوستر چوبی

با توجه به استقبال روزافزون از انواع دکوراسیون مدرن، لوسترهای مختلف و متنوعی نیز جایگاه خوبی را برای خود در بازار رقم زدند. به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع لوستر مدرن می‌توان به لوستر چوبی اشاره کرد. لوستر چوبی را می‌توانید در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار دهید. آشپزخانه، اتاق خواب و راهرو‌ها می‌توانند مکان بسیار خوبی برای استفاده از لوستر چوبی باشند.

لوستر فلزی

لوستر فلزی به آن دسته از انواع لوستر گفته می‌شود که از فلزاتی نظیر آهن، آلومینیوم، برنج و… در ساخت آن استفاده شده باشد. این نوع لوستر نیز از نظر نوع استفاده دارای محدودیتی نمی‌باشد. لوستر فلزی در طرح‌ها و نقش‌های متفاوتی تولید می‌شود.

لوستر کریستالی

این نوع لوستر مورد توجه بسیاری از سلیقه‌ها قرار می‌گیرد. لوسترهای کریستالی با توجه به جنس کریستال‌های موجود در آن، می‌توانند قیمت‌های مختلفی داشته باشند. کریستا‌ل‌های موجود در این لوستر از سرب، شیشه و پلاستیک تشکیل می‌شوند. هر چه میزان سرب موجود در این کریستال‌ها بیشتر باشد، کیفیت کریستال‌ها بالاتر بوده و از درخشش بیشتری برخوردار خواهند بود. معمولاً کریستال‌های ساخت کشور چک و اتریش دارای بیشترین مقدار سرب هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰

نظافت محل کار با افق پاک

شاید بتوان گفت یکی از بهترین اتفاقات زندگی مدرن، به وجود آمدن شرکت‌های خدمات نظافتی است. فلسفه‌ی تاسیس یک شرکت خدمات نظافتی این است که در انجام کارها به ساکنان یک آپارتمان مسکونی یا تجاری کمک کند؛ کارهایی که به دلیل مشغله‌ی زیاد، کمبود وقت یا نبود امکان تقسیم برابر کار نمی‌توانیم خودمان آنها را انجام دهیم.

 یک لحظه فکر کنید اگر شرکت خدمات نظافتی نبود، یک ساختمان ۲۰طبقه چطور باید نظافت می‌شد؟ یا مثلا اگر یک شرکت خدمات نظافتی به یک واحد تجاری خدمات ارائه ندهد، چگونه می‌توان حجم انبوهی از رد پاهای به جا مانده از رفت و آمد ساکنین را در یک مجتمع تجاری پاک کرد.

طیف خدمات شرکت خدمات نظافتی بسیار گسترده است. این نوع شرکت ‌ها خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند که گستره‌ی آن‌ها از نظافت به عنوان وظیفه اصلی شروع می‌شود و تا نگهداری از سالمندان ادامه پیدا می‌کند. در یک ساختمان مسکونی، انتخاب شرکت خدمات نظافتی برای نظافت راه پله و مشاعات یا حتی نظافت منزل با مشورت ساکنان و گاهی هماهنگی مدیر ساختمان صورت می‌گیرد.

اما در برج‌های مسکونی، نظافت واحدهای تجاری و ساختمان‌های اداری این کار از طریق برگزاری مناقصه و بررسی پیشنهادات خود شرکت‌های خدمات نظافتی صورت می‌گیرد. در ادامه سعی خواهیم کرد شما را با اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که یک شرکت خدمات نظافتی باید داشته باشد، آشنا کنیم.اگر به دنبال انتخاب شرکت خدمات نظافتی هستید، این لیست را بخوانید

اولین چیزی که در انتخاب شرکت خدمات نظافتی باید به دنبال آن باشید، آدرس کامل شرکت و شماره پروانه کسب است. این آدرس و شماره پروانه در آگهی تمام شرکت‌هایی که معتبر هستند، به راحتی پیدا می‌شود.

نظافت شرکت

نظافت دفتر کار

هر شرکت خدمات نظافتی معتبری هویت کارکنان‌اش را مشخص می‌کند و تا جایی که برای اطمینان خاطر ساکنان ساختمان نیاز است، در اختیار آنان می‌گذارد. پس اگر درباره‌ی هویت نیروهای خدماتی پرسیدید و به جواب درستی نرسیدید، حتما یک جای کار می‌لنگد.

نظافت محل کار افق پاک

در قوانین یک شرکت خدمات نظافتی استاندارد، همه کارکنان باید کارت بهداشت و گواهی سلامت داشته باشند. به هر حال کسی که وارد محل زندگی یا کار شما می‌شود، باید از یک‌سری از استانداردهای حداقلی برخوردار باشد.

قبل از اینکه نیروی خدماتی درخواست کنید، شرکت خدماتی مورد نظر اطلاعات ساختمان و حجم کار شما را خواهد پرسید و بر مبنای آن، قیمت خدمات و پکیج‌های خدماتی را به طور واضح اعلام خواهد کرد. شرکت‌های خدمات نظافتی، کارکنان خود را بر مبنای عملکرد طبقه‌بندی می‌کنند و بازخوردی که شما به این شرکت‌ها می‌دهید، در واگذاری کار به نظافتچی‌ها بسیار مهم است.

ادب و احترام جایگاه ویژه‌ای دارد؛ اما این‌که درصد رضایت ساکنان ساختمان از کار چقدر است، عاملی بسیار مهم‌تر در ادامه‌ی همکاری یک شرکت خدمات نظافتی با آن فرد یا گروه از نظافتچی‌ها است.

درخواست ارتباط مستقیم، چه از طرف کارگر به کارفرما و چه برعکس آن اشتباه است. یک شرکت نظافتی تاسیس شده تا خدمات نظافتی را به طور استاندارد به شما ارائه دهد و اگر مشکلی پیش آمد، پاسخگوی آن باشد. حتی اگر بنا به دلایلی پاسخگو نبود، مرجعی وجود خواهد داشت تا به موارد پیش آمده رسیدگی کند؛ چراکه شرکت خدمات نظافتی یک مجموعه‌ی قانونی و به ثبت رسیده است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های یک شرکت خدمات نظافتی، پشتیبانی مناسب در ارائه‌ی خدمات است. اینکه بتوانید در هر زمان از شبانه‌روز و به راحتی سفارش خود را ثبت و پیگیری کنید، عامل بسیار مهمی است.

رعایت اصول کار یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارکنان یک شرکت خدمات نظافتی است. در طول نظافت یک ساختمان، کارگران اجازه دارند تا به اندازه‌ی معقول استراحت کنند یا اگر کار آن‌ها به ظهر کشید، زمانی را برای صرف ناهار و استراحت داشته باشند. اما در سایر ساعات باید راندمان کاری مشخص و قابل قبولی داشته باشند که بررسی این موضوع بر عهده مجموعه‌ی اداری شرکت خدمات نظافتی است.

نظافت خانه

نظافت منازل

 اگر دیدید که در مورد کار انجام شده در آپارتمان شما از شما سوال می‌کنند، بدانید که در صدد رفع ایرادها و نواقص هستند.معمولا شرکت‌های خدمات نظافتی، مواد شوینده را با خود همراه ندارند و در صورتی که این مواد را با خودشان بیاورند، هزینه‌ی آن‌ها را روی فاکتور محاسبه می‌کنند. در کنار این مورد، یک تیم نظافتی حرفه‌ای باید ابزار کار حرفه‌ای را هم به همراه داشته باشد.


موافقین ۰ مخالفین ۰