چای از جمله نوشیدنی هایی است که در کشور ما طرفداران بسیاری دارد، اما اینکه چه نوع چایی مصرف می کنیم خیلی مهم است. به گفته رئیس سازمان چای ایران، چای ایرانی تنها چای ارگانیک جهان است.اکثر چای ایرانی عاری از مواد شیمیایی تولید می شوند و محصولی ارگانیک و بدون سم و ضرر می باشند اما در عوض چای های خارجی با اضافه کردن مواد اسانس دار و شیمیایی توانسته اند جای خود را در بازار داخل ایران باز کنند وباعث شود روز به روز از تولید و صادرات چای ایرانی کاسته شود.نشانه های زیادی برای انتخاب چای ایرانی مرغوب عنوان می کنند و می گویند مردم باید انتظار طبیعی از چای ایرانی داشته باشند، چراکه چای ایرانی ارگانیک ترین چای دنیاست.





چای بهاره گیلان
بهترین چای، چایی است که در فصل بهار برداشت می شود و به آن چای بهاره گیلان می گویند.
چای بهاره گیلان نوعی چای سیاه است که در فصل بهار برداشت می شود. چای بهاره گیلان نسبت به چای هایی که در فصول دیگر برداشت می شود ۱۰ تا ۲۰ درصد از طعم، رنگ و عطر بهتری برخوردار است. چای بهاره گیلان ازبهترین چای های بهاره دنیا به محسوب می شود.


چای سبز ایرانی
چای سبز ایرانی حاوی ترکیباتی بنام کاتچین، فیتوکمیکال و پولیفنول است که این ترکیب ها نوعی آنتی اکسیدان محسوب می شوند. آنتی اکسیدان قابلیت مبارزه با سلول های سرطانی را داراست. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که افرادی که روزانه چای سبز ایرانی می نوشند خطر ابتلا به سرطان خود را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند.خواص چای سبز ایرانی بسیار است. چای سبز ایرانی خالص به جهت طبیعی بودن و عاری بودن از هر گونه طعم دهنده مصنوعی و رنگ شیمیایی، خاصیت چربی سوزی فراوانی دارد و در رژیم های لاغری از آن استفاده می شود و سوخت و ساز بدن را به شدت افزایش می دهد.از دیگر خاصیت‌های چای سبز ایرانی خاصیت آرامش‌بخشی آن است.


خرید چای ایرانی
متاسفانه خرید چای ایرانی در ایران به دلایل و باورهای غلطی کمتر از انواع خارجی آن است. اغلب بر این باورند که با خرید چای ایرانی اشتباه کرده و چای بی کیفیتی را خریداری نموده اند در صورتی که با خرید چای ایرانی از طبیعی ترین چای های دنیا بهترین معامله خود را انجام داده اید. چای های خارجی شاید از نظر عطر و رنگ بهتر و خوش طعم تر باشند اما اینها همه نتیجه ی اسانس و رنگ های مصنوعی که طی عمل فرآوری چای به آن می زنند است و همین ها باعث از دست رفتن خواص اصلی و طبیعی چای می شود. در پایان می خواهم بگویم که با خرید چای ایرانی، چایی طبیعی و دارای خواص اصلی چای و کم رنگ(نشانه چای طبیعی) را خریده اید.


قیمت چای ایرانی
قیمت چای ایرانی در ادوار گذشته همواره پایین تر از نرخی که باید بوده است. در سال‌های گذشته قیمت چای ایرانی متناسب با تورم رشد نکرده و موجب کاهش شدید درآمد چایکاران و غیراقتصادی شدن تولید و زراعت چای شده بود.امسال قیمت چای ایرانی۲۱درصد افزایش داشته است. این امر گامی بزرگ در گسترش و شناساندن ارزش واقعی چای و قیمت چای ایرانی است. از این رو با خرید چای ایرانی می توانیم از این تولید ملی حمایت کنیم.